Akan Datang!

Friday, November 22, 2013

Novel: Secretariat (William Nack)


Secretariat
Penulis: William Nack
Penerbit: Blue Door

Secretariat ni adalah biografi seekor kuda legend. Sebagai sebuah biografi yang sudah difilemkan, aku ingin merasa bagaimana membaca sebuah history. Aku tahu ianya tentang kuda dan sejarahnya. Dan malangnya, aku tidak dapat feeling macam mana aku dapat dalam novel novel sebelum ni. Membaca novel yang dikatakan sangat mengujakan tentang perkara mengujakan ini tidak memberi kelajuan dan excitement yang sempurna pada aku. 

Mungkin ada beberapa perkara yang aku rasa tersalah jalan sekaligus terserap ke dalam pembacaan aku dan menjadi virus. Pertama, aku tak ada knowledge dan juga kurang memahami sport. So, bila aku membaca Secretariat, ianya macam membaca sekeping kertas putih. Semua knowledge baru nak diabsorb dan menyebabkan pembacaan aku agak lambat. Thus, pembacaan jadi membosankan. 

Novel ni maybe bukan untuk aku. Gayanya gagal menarik aku. Aku tak kata novel ni tak best. Cuma, ianya bukan type aku. Mungkin orang lain akan rasa sebaliknya atau sama. Secretariat adalah history yang aku rasa berjaya memberi satu kesimpulan dalam pembacaan aku; aku kurang menyukai novel berkaitan sukan. 

1/5

No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...