Akan Datang!

Monday, March 7, 2011

Festival Teater UPSI 2011 : 'Pulang'

Selesai sudah satu persembahan teater buat semester ini. Ada satu lagi beban (even taklah terbeban sangat) yang aku harus langsaikan iaitu Alang Rentak Seribu. Apapun, teater Pulang bagi aku sebenarnya adalah antara hadiah paling bermakna buat aku. Aku rasa this is my happy ending before I become a school teacher. Dapat kenal adik adik baru, boleh mngorat-ngorat, mengayat ngayat dan boleh happy happy dan hilangkan masalah. Dah tak ada lagi latihan di gelanggang KUO yang mana sering menerima kunjungan kami tiap tiap malam. Tiada lagi jeritan suara Wanie dan kata kata ‘I luv U’nya yang buat aku jatuh hati (wahaha).

Ucapan Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik Festival Teater UPSI 2011

Berjaya menggondol satu anugerah melalui pelakon versatile Syazril Ashraf (penulis blog Kari Ngeri :- www.kari-ngeri.com ) dalam kategori Pelakon Pembantu Lelaki Terbaik, Pulang nampaknya bukan satu persembahan yang menghampakan. Terima kasih (mewakili produksi ini) kepada semua penonton yang hadir. Kepada yang diSMS dan hadirkan diri juga, terima kasih banyak banyak sebab support Fakulti Bahasa dan Komunikasi. Kepada yang menyahut panggilan panggilan dalam Facebook juga, berbanyak terima kasih diucapkan. Satu permulaan untuk menyambung legasi Kicimayung Production yang sudah berkubur.

Ini adalah hasil editan aku bermula dari berakhirnya teater (lebih kurang pukul 5.30 ptg) sehingga jam 10.30 pagi keesokannya. Aku rasa, resultnya menarik. Tidak menggunakan Window Movie Maker yang terlalu biasa, aku cuba untuk bermain dengan Magic Movie Editor Pro 16, sebuah perisian yang amat canggih (ye ker?) sehinggakan aku sendiri pada awalnya (sewaktu pertama kali install) terpinga pinga apa benda yang aku mahu buat dengan software ini. Sekarang, material dah ada, editing pun dah boleh difahami. Maka, daripada blog Orang Perlis Menulis, aku persembahkan karya Nursyazwani Ghafar, PULANG...


Walaupun nampak sedikit serabut daripada aspek props, nampaknya persembahan kira okla. Pelbagai masalah sebenarnya kitorang hadapi tetapi tak bolehlah dicerita kat sini (kan Limah kan? Nanti nasi lemak kita tak maju... hmmm.. merancang nak jual gelang tangan pulak aih). Selesai semuanya, malam tersebut ada Malam Anugerah yang temanya Arabian Night. Dan, mengakhiri post khas buat sahabat Cicit Mak Dara, juga adik adik baru yang sengal sengal (even kita bukan satu kos, i luv u all lah!), juga kepada silent reader yang selalu meminta nasi lemak sewaktu latihan, juga kru produksi yang selalu bertanya pasal blog OPM (rupanya blog i glamer gtu.. waha), tahniah atas usaha kita selama dua bulan yang tak sia sia.

.... jika dia tersesat, biar dia cari jalan pulangnya....

No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...