Tuesday, January 10, 2012

Sneak Peek: Hari Terakhir Seorang Jalang

Imran Ismail, pengarah yang hot selepas filem Abuya, yang mana dikatakan telah meniru secara tidak masuk akal kehidupan pengasas Al-Arqam walaupun sebenarnya filem tersebut hanya menggunakan Abuya pada nama sahaja skarang ni tengah sibuk menghabiskan filem jalangnya yang dinamakan Hari Hari Terakhir Seorang Jalang. Berkesempatan bertemu dengan Imran Ismail untuk satu agenda yang mungkin biarlah dirahsiakan. Aku sendiri sudah mendapat penjelasan tentang apa sebenarnya yang terjadi di sebalik kisah Abuya sehinggakan menyebabkan review aku menjadi sebegitu (review Abuya di sini), tetapi itu biarlah rahsia. 

\

Bercakap mengenai Hari Terakhir Seorang Jalang, kisahnya berdasarkan apa yang aku dapat, menceritakan bagaimana hari terakhir seorang jalang (yalah, dah nama tajuk pun macam tu). Apa yang disampaikan adalah satu pengajaran. Apapun, penilaian terletak di bahu penonton sendiri. Jom tengok 



Ok, gambar di atas diperoleh dari fanpage official HARI TERAKHIR SEORANG JALANG. Siapa jalang filem ini? Memperkenalkan Akma Sahib sebagai tunggak utama. Akma Sahib pernah panas beberapa bulan lalu kerana adegan cium lesbiannya dan juga gambarnya yang seksi. Akma Sahib juga pernah membintangi drama Di Bawah Ketiak Isteri untuk siaran Astro. Masih menjalani penggambaran, update filem ini boleh didapati di fanpage. Don't worry, ini bukan filem porno. It's cult.


Sekarang, a deep look into diari terakhir jalang ini dari unofficial trailer yang diterbitkan. Apa apapun, penilaian pastinya selepas menyaksikannya.

No comments: