Akan Datang!

Wednesday, September 5, 2012

Parody Gangnam Style Oleh Orang Malaysia!

Oppa Gangnam Style membuka mata penduduk dunia mengenali siapa PSY. Penyanyi Korea yang sudah menerbitkan 6 album ini bukan penyanyi baru, malah dunia baru mengenalinya, apabila Oppa Gangnam Style mendominasi dunia dengan tarian pelik tetapi unik. Dengan nafas dan aura Gangnam Style yang digilai muda mudi, tidak hairanlah PSY menerbitkan dua versi MTV Gangnam Style. Versi asal, yang diterbitkan sehingga menjadi fenomena menampilkan PSY sahaja dengan cameo beberapa artis popular k-pop. 


Tidak lama selepas itu, Hyuna akhirnya diundang sekali lagi kali ini bergandingan dengan PSY menyanyikan Oppa Gangnam Style dalam beat k-pop yang lebih seksi dan juga berbeza. Walaupun tarian hampir sama ditonjolkan, MTV kedua ini lebih seksi dan menampilkan ciri ciri MTV muzik k-pop yang lebih rancak, hangat dan mengujakan.


Sejak penghujung Julai 2012 yang lalu, demam PSY sudah mula melanda seluruh dunia. Malah, orang yang tak kenal siapa PSY pun dah buka mata memandang ke arah industri musik K-pop. Di Malaysia, macam macam versi parody untuk gaya tarian tunggang kuda ini dah dibuat. Stesen radio seperti Fly.fm dan juga Hitz.fm juga tidak ketinggalan membuat parodi. Malah, beberapa orang fanatik gangnam style di setiap negeri di Malaysia juga sudah muncul dengan Gangnam Style versi setiap negeri. Setakat ini, Negeri Sembilan dan Sabah sudah ada Gangnam Style parody mereka tersendiri.

Jom, admin dah kumpulkan beberapa Gangnam Style Parody yang menarik untuk ditonton. Disebabkan nak tampal semua video di sini mungkin akan menyemakkan paparan, jadi klik je link di bawah dan korang akan dibawa ke link Youtube parody tersebut.




No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...