Akan Datang!

Sunday, July 29, 2012

Game Highlight: Call Of Duty - Black Ops II



Peminat Call of Duty pastinya akan bersorak gembira apabila mengetahui bahawa syarikat pengeluarnya, Treyarch dan juga penerbitnya, Activition bakal mengeluarkan Black Ops II pada November tahun 2012. Menurut sumber, Call of Duty: Black Ops 2 bakal diterbitkan pada 13 November untuk platform PC, PS3, Wii U dan juga Xbox 360. Black Ops II adalah game ke sembilan dalam francise Call of Duty dan juga sekuel kepada siri pertama, Black Ops yang diterbitkan pada 2010. 

Trailer pengenalan Call of Duty: Black Ops II

Game ini akan menampilkan dua storyline yang berkait antara satu sama lain. Satu daripadanya berlatar belakangkan 1970an sehingga 1980an dan satu lagi berlatar belakang tahun 2025. Prontagonis Black Ops, Alex Mason kembali dalam siri ini untuk cerita berlatar belakang 70an dan 80an bersama rakannya Frank Woods. Untuk latar 2025, kisah ini menampilkan anak Alex Mason, David. Ianya berkisar tentang perang dingin masa depan antara China dan United States selepas China mengharamkan export bahannya selepas serangan siber di Chinese Stock Exchange. 

Call of Duty: Black Ops II Gameplay!

Black Ops II adalah pertama dalam sirinya yang menyediakan latar futuristic dan juga senjata perang masa hadapan. Ianya juga bakal menyediakan ‘branching storyline’ iaitu plotnya dipengaruhi oleh tindakan pemain itu sendiri. Dalam erti kata lain, pilihan yang pemain lakukan bakal mempengaruhi plot kisah ini dan juga ending kepada permainan. 

Di sebalik pembikinan Call of Duty: Black Ops II

Treyarch juga telah mengesahkan mode zombie akan kembali dalam game ini dengan campaignnya yang tersendiri. Inilah kali ketiga zombie mode muncul dalam permainan Call of Duty dan pertama kali juga akan mempunyai plotnya yang tersendiri. Mode zombie juga boleh dimainkan dalam versi multiplayer yang mana akan membolehkan 8 pemain bermain dalam satu pasukan. Ini lebih hebat dari mode zombie terdahulu yang mana hanya membolehkan 4 pemain bermain dalam satu pasukan. - sumber (klik untuk maklumat lanjut)

No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...