Akan Datang!

Friday, April 27, 2012

Sneak Peek: G.I Joe - Retaliation


G.I Joe, sebuah filem berdasarkan permainan Hasbro kini meneruskan ceritanya kepada sekuel kedua. Filem yang mula diterbitkan sebagai filem pada tahun 2009 dengan title G.I Joe: Rise of the Cobra diarahkan oleh Stephen Sommers. Namun begitu, pengarah filem The Mummy itu tidak akan kembali untuk sekuel ini atas alasan tertentu. Jon M. Chu kini mengambil alih kerusi pengarah. Dan, disebabkan itu, G.I Joe: Retaliation bakal menampilkan kebanyakannya watak baru yang mana tidak pernah muncul dalam filem sebelumnya. 

G. I Joe Retaliation dikatakan sebagai sebuah filem sekuel yang mana memberi peluang untuk pengarah baru ini mengukir ideanya sendiri. Ditulis oleh penulis Rhett Reese dan Paul Wernick, G.I Joe: Retaliation bakal menampilkan muka baru dan lebih hebat seperti Dwayne Johnson dan Bruce Willis dengan pelakon yang masih kekal seperti Channing Tatum, Arnold Vosloo, Ray Park, Jonathan Price dan juga Lee Byung-hun. 


Konflik Zartan kini disambung lagi. Bagi yang telah menonton filem pertamanya, kita sedar yang di akhir filem, Zartan duduk di kerusi presiden US dan bersiul-siul kegembiraannya. Jawapan kenapa dia di situ bakal dijawab dalam sekuel ini. Zartan kini memanipulasi kerajaan US dan membuat cerita yang G.I Joe adalah pembelot. Akibatnya, kubu G.I Joe diserang. Dengan kuasa dunia di tangan Zartan yang menyamar sebagai presiden US, ahli G.I Joe yang terselamat kini akan cuba untuk merampas kembali keamanan dalam operasi yang dikenali sebagai “Second American Revolution” yang mana bakal menampilkan General Joseph Colton (Bruce Willis).

Filem ini akan ditayangkan di pawagam pada 21 June 2012 akan datang. Bagi yang ingin mendapatkan characters poster watak watak yang lain, korang boleh klik sini

2 comments:

uncle said...

gi joe kali ni ada the rock..mesti tonton nih....

pet said...

mesti tgok :)

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...