Wednesday, April 20, 2011

Survey Itu Penting Untuk Mendapat Iklan? Betul Atau Tipu Je?

Betul ke update survey dalam akaun nuffnang kita mampu membuka peluang untuk kita mendapat bilangan iklan yang melimpah ruah?. Aku sebenarnya tak percaya. So, aku beranikan diri bertanya kepada pihak nuffnang sendiri soalan ini, dan ini adalah jawapannya.


Kesimpulannya, ya. Memang benar. Pengiklan selalunya target blog yang sesuai dengan kehendak iklan. Jadi, jika yang rasa mahu undur dari iklan menggunakan Nuffnang, anda perlu rujuk balik. Jawab beberapa soalan seperti pernah anda cuba menjual blog anda dengan mengupdate survey dalam akaun anda? Pernah anda menarik persepsi pengiklan dengan cara yang sepatutnya? Ini beberapa tips dari staf Nuffnang sendiri. Tips untuk jadi kaya dengan nuffnang…

1) Update survey
Survey memainkan peranan penting kerana ianya membantu advertiser untuk mengetahui blogger mana yang terbaik. Blog yang didaftarkan tanpa survey yang tidak lengkap akan diabaikan oleh pengiklan kerana mereka menganggap ianya tidak sesuai untuk meletakkan iklan. Oleh itu, Nuffnang merekomenkan kepada semua ahli Nuffnangernya untuk memastikan blog survey korang sentiasa di update dan penuh diisi dari masa ke semasa.

2) Letak ads di tempat yang sesuai
Ad placement adalah penting. Advertiser memang habiskan banyak duit untuk design dan beli space ad. Semestinya mereka mahu mesej mereka sampai kepada pembaca yang ditarget. Justeru, blogger patut meletakkan iklan di paling atas sekali blog. Menurut jawapan, Skycraper sepatutnya menjadi element pertama di sidebar, Leaderboard pula patutnya menjadi iklan pertama yang dilihat pembaca. Begitu juga dengan Large Rectangle.

3) Letak semua tiga jenis ads
Nuffnang menyarankan juga kita letak tiga jenis ads yang disediakan. Hal ini kerana advertiser tidak dapat memilih kesemua blog yang berdaftar di bawah nuffnang kerana bajet mereka yang terhad. Oleh itu, lebih banyak ads di dalam blog anda, peluang untuk dipilih menjadi makin cerah.

4) Anda Gliterrati?
Membership status memang memainkan peranan dalam penerimaan iklan. Semua orang tahu tentang ini. Jadi jangan pakai ads lain. Jika mahu pakai, tanya pendapat nuffnang dahulu.

Ok, jadi tips tips yang lain yang selalu korang cakap dalam blog, akan aku tanya kemudian. Berkenaan maintaining trafik atas seratus dan so on, rasanya akan aku tanya kemudian. Bukan apa, aku rasa mendengar dari pihak nuffnang sendiri adalah lebih baik dari mendengar dari blogger lain kan?. Sekian!

4 comments:

MaiRa QuEeN said...

yg no 1 2..survey cmne ek??xfham2 sgat psal nuff nie...wat hiasan je..bnyak dh bce..tp msih peening..

Caythrine Amanda said...

yes, i know that.. :)
tepat sekali jwpn itu...

sabree hussin said...

tanya nuffnang sendiri lagi senang

mama hani said...

oo0ooo...macam tu ye...tq for info