Akan Datang!

Monday, April 3, 2017

The Mummy 2017: Dua Babak Rujukan Kepada Filem Asal Dalam Trailer Kedua

Jika anda peminat filem aksi, anda pasti antara yang menunggu reboot filem The Mummy yang pernah meletup sekitar 1999. Filem yang dahulunya dibintangi Brendan Fraser kini diberi roh baru dengan Tom Cruise menjadi teraju utama. Pada Ahad, 2 April, Universal Pictures telah release trailer kedua filem tersebut di Youtube.




Ianya memberi lebih banyak maklumat berkenaan apa yang bakal diceritakan dalam filem terbaru itu yang bakal ditayangkan pada bulan Jun 2017 nanti. Dalam trailer ini, jika anda pernah menonton filem asal, anda akan perasan ada dua scene yang direka sebagai tribute kepada filem asal. 

1. Ahmanet ditangkap dan ditanam hidup-hidup

Jika anda pernah menonton filem The Mummy (1999), anda akan perasan yang ini ialah antara tribute yang dimasukkan dalam filem terbaru ini. Namun, ianya sedikit berbeza dengan adegan Imhotep dalam filem asal yang mana ditanam selepas lidahnya dikerat, lalu dibungkus, dan dimasukkan ke dalam keranda yang dipenuhi kumbang scarab.

2. Ahmanet serang dengan debu pasir berwajah

Adegan ini merujuk kepada satu adegan di tepi sungai di dalam filem The Mummy Returns (2001) ketika Imhotep menyerang O'Connells di dengan dinding air yang juga mempunyai wajah. Namun, kali ini, nampaknya serangan lebih besar apabila Ahmanet menyerang kota London ddengan debu yang sangat banyak

Anda teruja menunggu filem The Mummy versi baru ini? Sama-sama kita nantikan sama ada filem ini mampu memberi nafas baru kepada filem yang pernah popular suatu ketika dulu. Jom layan trailer filem ni di bawah: 



No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...