Akan Datang!

Tuesday, November 18, 2014

Novel: The Lovely Bones (Alice Sebold)


Mula mula baca, ianya macam sebuah horror story, seperti sebuah roh sedang bercerita dan berada di depan mata kita. Kita mula rasa seram tapi lama lama mula menerima Sussie Salmon, si gadis yang mati dirogol ini dalam tangan kita. Dan dia mula bercerita tentang kisahnya dari hidup sehinggalah dia berada di syurga dan melihat ke dunia keadaan bagaimana familinya dan seluruh kehidupan sekitarnya. 

Novel ni sangatlah super gila! It is a super power book yang memang sangatlah one in a million. Kau bayangkan dari keseraman, ianya berakhir dengan sebuah kisah cinta dan kekeluargaan yang sangatlah indah. Dan in the end, kita akan sedar yang kematian itu adalah sebahagian dari hidup dan yang hidup haruslah melepaskan sesiapa pun yang akan pergi. It is a beautiful story. 

Memang filemnya pun ohsem, bukunya pun ohsem. Percayalah yang novel ni bercerita tentang syurga yang memang sempit, tetapi aku rasakan plotnya tersangatlah besar. 

4.5/5

No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...