Akan Datang!

Wednesday, September 3, 2014

Novel: Salmon Fishing in the Yemen (Paul Torday)


Buku ni unik. Tak pernah lagi aku baca novel yang bercerita melalui dokumen. Dalam buku ni, naratifnya tidak disampaikan secara straightforward. Apa yang ada hanyalah kumpulan dokumen yang bercerita. Dan pada aku, lari sikit dari membaca novel bernaratif biasa membuatkan aku rasa pembacaan novel ni sangat unik. 

Malah, isunya juga agak weird. Cerita pasal salmon yang nak dibawa ke Yemen. Cerita tentang misi mustahil yang cuba dilaksanakan. Dan apa yang terjadi di sekitarnya menjadikan Salmon Fishing in Yemen tidak membosankan, malah ianya sangat unik dari segala galanya. 

Aku rasakan buku ni sangat best. Yup. Aku enjoy dengan segala apa yang disajikan. Dan aku anggap membaca dokumen yang dikumpulkan ini mungkin seperti satu relaksasi minda. Kurang jumlah kata, tapi ideanya masih berjaya. Sebuah buku yang unik, dengan cerita misi mustahil yang sangat mengagumkan. 

4/5

No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...