Akan Datang!

Monday, August 6, 2012

Esklusif: Jin Ganggu Perbualan Telefon Di Talk Show!


Sebuah video berkenaan jin yang telah mengganggu seorang penelefon yang sedang berbicara dengan seorang ustaz dalam sebuah rancangan agama di luar negara sudah berlegar legar di Youtube semejak tahun lepas lagi. Video yang berdurasi selama 7 minit itu memaparkan bagaimana seorang pemanggil, yang mana seorang perempuan mula merasa seperti tercekik cekik pada pertengahan ucapannya apabila dia cuba bercakap tentang masalahnya.


Masalah menjadi lebih rumit apabila jin tersebut dikatakan telah muncul dengan mengeluarkan suaranya yang garang dan menakutkan di corong telefon dan ini menyebabkan ustaz tersebut berbicara dengan jin secara LIVE. Rata rata penonton penonton video ini di Youtube mengklasifikasikan insiden yang terjadi ini antara insiden berdialog dengan jin yang paling realistik dan menakutkan pernah dirakam. Tonton video di bawah:


Rancangan talk show tersebut bernama Roadside2islam, sebuah rancangan bual bicara agama di Iqra TV, sebuah stesen televisyen di UK. Sejauh mana kebenaran video ini, tiada siapa dapat menjelaskan. Namun, kewujudan jin, iblis dan syaitan sememangnya tak perlu diragui lagi. Allah S.W.T. berfirman ( maksudnya ) : “Dan sesungguhnya Kami telah menciptakan manusia dari tanah liat kering ( yang berasal ) dari lumpur hitam yang diberi bentuk. Dan Kami telah menciptakan jin, sebelum itu dari api yang sangat panas. ( Surah Al-Hijr: 26-27 ).

p/s: penonton yang ingin menonton diminta menonton atas risiko sendiri.

No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...