Akan Datang!

Thursday, May 12, 2011

Movie Mistakes Filem Indonesia ^_^


OPM sudah selesai menganalisis movie mistakes dalam filem Indonesia yang OPM dapat beberapa minggu lepas. Filem yang terbaris dalam senarai bukanlah filem ngetop namun pada OPM tiga filem ini cukup mantap. Menyukai jiwa Laskar Pemimpi yang komedinya amat santai dan muziknya begitu tidak mengecewakan. Gaya persembahannya santai namun masih sarat dengan patrotisme Indonesia melawan Belanda. Ratu Kostmopolitan pula ringan dan tidaklah terlalu berat juga. Jiwa Luna Maya yang begitu cuba untuk berkomedi. 3 Hati 2 Dunia 1 Cinta lebih berat. Persoalan kahwin campur (dalam kisah ini antara dua agama; Kristian dan Muslim) menjadi isu. Pemikiran untuk perbincangan, menarik dalam sisi filem agama.



Filem mereka, filem kita dan semua filem sama saja. Movie mistakes masing masing tidak dapat dielakkan. Jadi, baca sekadar hiburan, bukan menempek status bahawa filem sesuatu bangsa itu teruk dek kerana movie mistakes ok. Bubye!

No comments:

Review: Kingsman 2 - The Golden Circle (2017)

Tahun Terbit | 2017 Pengarah | Matthew Vaughn Pelakon | Colin Firth, Taron Egerton, Julianne Moore, Halle Berry Tak banyak filem ...