Wednesday, February 2, 2011

Novel Baru Salina Ibrahim, 'Tiada Khatimah Cinta'

Pelik kan kalau lelaki baca novel Alaf 21? Kawan OPM cakap 'rasanya ko je lelaki yang baca novel alaf 21 nih'...Tapi, OPM tak kisah. Setakat sekarang, ada 5 novel OPM lom habis baca. Pelbagai genre... Aduh, tak sempat. Tapi, OPM ni macam iklan dalam radio Sinar, tak boleh jumpa novel menarik, mesti beli. Hari tu, masa kolej yang OPM duduki buat megasale yang ya'amat, OPM ronda ronda dan tertangkap ke satu kedai. Apa lagi kalau kedai novel. Maka, walaupun masa tu duit PTPTN belum lagi sampai, OPM seperti dipukau, ambil dan terus bayar. Tajuk novelnya adalah TIADA KHATIMAH CINTA.

OPM suka idea penulis ni sejak baca Bukan Yang Pertama. Walaupun ada orang tanya 'Salina Ibrahim, sape tu?', OPM tak peduli. Haha...Antara novelis kegemaran OPM jugakla nih....

Review: Bukan Yang Pertama
http://cikgumanstation.blogspot.com/2010/05/bukan-yang-pertama-kritikan-seorang.html

Bukan Yang Pertama nilah kitab yang fiksyen yang paling lama OPM ambil masa untuk habiskan. Udahla tebal, tetapi nasib baiklah ceritanya bagus. Akhirnya selesai satu karya Salina Ibrahim OPM baca, kini karya ketiganya akan dibaca mungkin sedikit masa lagi. Tengah sibuk dengan assignment yang tak membenarkan pembacaan novel santai sekarang ini. Ketiga? Karya keduanya? Mana? Jangan gelabah. Karya keduanya, SETENANG CAHAYA HATI juga OPM sudah khatamkan.

Review: Setenang Cahaya Hati
http://cikgumanstation.blogspot.com/2010/05/setenang-cahaya-hati-review.html

Sinopsis BUKAN KHATIMAH CINTA, sepertimana tertera di kulit bukunya:

p/s: 'cover girl' dia lawa.... sape dapat nombor hp dia roger OPM! :P

7 comments:

Millomocca Danique said...

best tak???

OrAng_PeRLiS_mEnULiS said...

belum baca g.. :-)

amir aizat said...

interesting!!

Halia Kentang @ Annpaan said...

pat2x bca,
pastu komen yer..
nk tahu besh ke x dlu..

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

it looks interesting:)

Afifah said...

macam menarik..novel islamik ye..hmm..selalunya kalau novel islamik best..

Si DauN CeRi said...

ahaha.. teringat dulu time abes skola.. sibuk betul baca novel.. lani takda masa dah nak menelaah novel mcm dulu..