Wednesday, October 20, 2010

Pencuri Laptop Di Pejabat TNC HEPA, UPSI

Petang tadi, sedang kecoh2 dengan kelas yang memang sudah sampai tahap malas, aku digemparkan (gempar la sangat!) dengan gambaar pencuri laptop. Di mana? Pencurinya ada di Universiti Pendidikan Sultan Idris.

Atas nama mesej kesedaran, aku embedkan video CCTV ini, buat siapa2 yang mengenali saspek, sila ikat dan bawa kepada polis secepat mungkin. Jangan kasi pukul. 'kasi' pon jangan. Bahaya. Nanti masa depan dia.. ish3.. papepon, suspek ni memang bukan student nampaknya. Jadi, buat student UPSI, berhati-hati dengan persekitaran. Mungkin juga kasut di surau akan dicapek oleh mamat ni selepas selesai mencuri licin semua laptop. Lepas habis kasut, mungkin juga tudung-tudung bawal yang menarik juga menjadi mangsa. Jangan sampai wanita kita tak bertudung sebab dia, walaupun sekarang ni ramai jugak wanita Islam tak bertudung... ish3..

Lepas habis tudung bawal, apa pulak yang nak dicurinya.. haha



p/s: teringat insiden bas buat kona kat Pantimur sampai calarkan kereta pegawai kerajaan mana nth pagi tadi (19.10.2010). Pastu, pegawai ni hangin hangin. Padanla, yang pegawai ni g parking kat tempat bas buat kona lek (Restoran Pantimur) tu pesal.. bengong betul. pastu g hangin2 kat drebar bas.. dah terang2 kot parking depan paip bomba.. sape salah, bas yang nak kona tu, atau kereta yang parking tu? lu pikirlah sendiri!!

No comments: