Saturday, July 24, 2010

T.E.A.T.E.R

Masih lagi menjadi prioriti sebab blogging is my world. Huh, sebenarnya, artikel ini hanyalah sebagai satu coretan tempelan untuk hiasan dinding blog ini. Selesai sudah kelas teater untuk week ini. Belum lagi confirm sama student lain, setiausaha pun belum lantik lagi, malah perancangan pun belum ada lagi. Aduh, banyak tul keja bila dah dilantik sebagai ketua ni.

Ketua, itu bukan satu perkara yang sebati dengan aku. Selalunya, bila orang lain dilantik menjadi ketua, aku adalah orang yang paling gumbira. Dalam hati aku, akan terkeluar bunyi bait lagu Oh Fatimah yang dinyanyikan oleh penyanyi era 60an. Bukanlah tidak mahu untuk menjadi ketua, namun jiwa aku lebih banyak ke arah membuat kerja yang diarahkan, bukannya menyuruh orang membuat kerja. Aku lemah untuk mengarah orang membuat kerja sebaliknya aku lebih suka membuat kerja sendiri daripada mengarh orang.

Ini adalah kisah selepas selesai kelas teater minggu ke dua.. apabila one of my classmate mengatakan..

"i know man, itu bukan dirinya yang sebenar"

Aku rasa seperti mahu bersorak. Waahaha.. sudah aku berjaya buka kotak yang tersembunyi dalam hati. Adakah itu treasure yang lama tersimpan dalam diri? Dilantik menjadi ketua untuk Ko Teater dan Drama adalah satu tugas yang berat. Bayangkan nak kena fikirkan bagaimana mahu infokan semua pelajar untuk pembatalan kelas dengan pelbagai fakulti dalam satu kelas, mak ai... top up nya lagik. Namun, semua itu ada jalan penyelesaian. Yeah.. Best jugak bila aku diberi peluang untuk bercakap apa yang aku mahu di atas pentas. Aku rasa semuanya dapat dilepaskan.

Sem ni, tugas kumpulan dan individu untuk Ko Teater amat menarik (mungkin pada pandangan pertama). Diharap ianya seperti yang dirancangkan. Owh, before aku lebih membebel, our lecturer namanya En Zolkpli dan instruktornya adalah Kak Mariati (aku x pernah g tengok Teater Mahkamah Keadilan sem lepas, so x dapat la tengok performance instructor aku nih). Makanya, kami akan membantu produksi teater semester ini. Dikhabarkan kepada sekelas yang hadir bahawa teater ini adalah teater kanak-kanak. Maka, tunggu dan lihat sajalah apa yang akan berlaku... ehe...

Owh, sebelum ini, antara teater yang aku pernah tonton adalah Bangsawan Puteri Sakdung, Perempuan Itu Bernama Barabah, dan Mariah. Bye

No comments: