Monday, April 26, 2010

3Days4Papers

Intro

Dah letih memerah otak, time for release tensen. Aku pun dah buntu nk fikirkan hal2 exam ni. Orang len dah mula blah balik kampung masing2, kitorang masih nk terkedek2 mula jawab paper mulai 27hb. Paper A SURVEY OF AMERICAN AND BRITISH LITERATURE adalah paper awal yang akan memulakan journey to the west yang akan diikuti oleh seramai 20 lebih manusia2 grup TESL. Huh, banyak 2. Tapi, aku pon xtau nak bawak ape dalam journey ni.Makanan dah ada, cuma risau reput dan busuk jer. Tapi, mungkinkah aku dapat pinjam makanan orang len? Huh.. xbleh2..

Think Positif
2je yang aku boleh buat. Takde kata2 lain yg leh aku fikir. Dah jumpe dan dah diexplain, so nnt fikir2kan dan usaha lebih sket untuk perjalanan kali ni. Destinasi ke-3 pada petang 28hb agak tegang. Mungkin. DISCOURSE ANALYSIS, adalah titian tegang yang aku sndri xtau nak lalu atau tak. Kalau aku x lalu, x jalan2 kemana la aku ni. Kalau lalu, mungkin ada kemajuan. Namun, aku rasa aku harus lalu dengan pemikiran yang positif. Aku sebenarnya mampu untuk buat yang terbaik kalau aku sndri mahu yang terbaik. Aku mungkin kucing yang prasan diriku seekor singa, atau mungkinkah aku xtau yang aku punyai sin

Ooooh Pokok2 Itu Yang Membingungkan
Aik2, sebelum 2. Aku kena lalu laluan SYNTAX N MORPHOLOGY. Hah, yang ni bercabang2. Namun, rasanya dah prepare kot peta, map dan segala macam bentuk compas yang boleh didapati dalam THE GOLDEN COMPASS lakonan Nicole Kidman n Daniel Craig yang memboringkan tu. Moga angka 7 tidak menjadi hantu yang mengganggu aku di sini. Huh, pastu baru la aku ke titi DISCOURSE.

Final Destination
Kena jumpa Hamlet dan citekan kepada dunia yang dia bukannya gila. Pas2, kena melawat Tamu Bukit Kenny yang jauh di Malaysia, sebelum aku berangkat pulang ke tanah Malaya semula pada 1 Mei. Adeyh, siapa Polonius, Claudius, Ophelia dan lagi suku sakat yang harus dikenalkan kepada dunia. Ceewah, jumpe Hamlet yang cakap ngan tengkorak, jumpe hantu la, itu ini bla bla bla... last day...

Conclusion

Merasakan diri tak terlalu yakin, aku fikir perjalanan ini kena jugak ditempuhi. 3 days of battle, 4 papers mungkin satu motivasi bahawa makin hari, aku punye kehidupan makin mencabar. Ish, xnk fikirkan ttg markah itu lagi. Biarkan berlalu, dan sentiasa ingt yang aku sebenarnya mampu jika aku mahu berusaha.

No comments: