Thursday, March 18, 2010

Ramli Sarip @ Malam Riong UPSI

March 17, 2010. Malam Puisi Riong BERITA HARIAN bergema di Universiti Pendidikan Sultan Idris setelah menjelajah Universiti Utara Malaysia. Puisi2 dibacakan oleh seniman tanah air dan juga pensyarah2 bahasa UPSI sendiri.

Dihadiri dan dirasmikan TNC, Prof Dato' Dr Aminah Ayob, Malam Puisi Riong memberikan persembahan Sabri Yunus dengan deklamasi puisi pertajuk PESAN AYAH dan SEJARAH BUDU (sebuah puisi jenaka) sebelum dihidangkan dengan persembahan mantap otai rock RAMLI SARIP.

Khas untuk anda, aku sajikan 14 gambar terhebat daripada 57 pic ramli sarip yang aku capture malam tu.

Ramli Sarip mempersembahkan beberapa lagu termasuk Teratai dan Kamelia. Persembahan diakhiri dengan persembahan tarian dari pelajar dibawah Fakulti Bahasa sendiri.

Papepon, puisi kadangkala sedap didengar. Macam2 jugak style baca puisi nih. Kekadang aku sndri x tau cmne laa style puisi yang tol2 ori nih. Papepon, Malam Puisi Riong satu medan para pendeklamasi bumi Malim mempersembahkan karya dalam sastera.

Sekian...

P/S: Persembahan berakhir jam 12 lebeyh menyebabkan semua penonton termasuk aku terpaksa balik jalan kaki. Naseb baek ada member aku, Ken..

3 comments:

F.Aminurrashidd said...

laaaa balik jalan kaki kerr? adesss

si para para said...

kenapa aku tak di jemput? hehehe salute la kat raja rock..

Mizz QeLLe' said...

waa..ramli sarip siot...rugi x g tgk..huhu