Sunday, March 28, 2010

Baksar->Lib->SITC (Bahagian 3)

Pos ini adalah entiti terakhir dalam pos blockbuster pecah panggung aku. Pada hari yang sama, Radio Televisyen Malaysia dengan kerjasama Universiti Pendidikan Sultan Idris telah menjayakan program Mengenang Tokoh Negarawan, Allahyarham Tun Abdul Razak. Majlis dirasmikan YB Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim, Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan. Aku x sempat menghadiri majlis perasmian tatkala terpaksa membanting tulang mengajar senamrobik dan juga menguruskan hal di library.

Ok, antara xtvt yang ada adalah yang ni. Ujibakat nak jadi penyampai berita. Yang nilah yang wat aku stay sampai kol 4 ptg baru aku balik rumah.Dengan berlatarkan tabir ijau, peserta diuji keterampilan membaca berita sukan. Dengan ayat2 berbelit dan bergaya, peserta diberi peluang secara percuma namun harus membayar RM5 untuk mendapatkan DVD rakaman mereka menyampaikan berita. Cukup menarik. Tapi, aku tidak terlalu excited sebab keseganan masih menyelubungi..

Ni adalah antara peserta yang join.

Ni adalah pembaca berita terhebat saat itu. Komen dari pihak RTM amat baik. Salute 2 Hakimi..

dan x lupa jugak pada Fazel..

lastly, sesi bergambr dengan orang2 RTM. makanya, dengan gambar di atas, berakhirlah cerita aku. Ok... daaa...

No comments: