Sunday, January 31, 2010

Malam Lanai Seni

Selepas habis bi-briefing-kan oleh orang atasan berkenaan pertandingan silat yang akan aku uruskan bersama rakan2 aku, aku bergerak ke Foyer Blok 2 Kolej Harun Aminurrashid. Bukan ape, saje nk bisingkan lubang telinga dengan persembahan2 dan mencuci mata dengan tarian2 memukau dan persembahan2 yang hebat dari penghuni kolej ini..

Papepon, salute sebab majlis berjalan lancar dan mengasyikkan. Jom, kita tengok, senarai2 persembahan yang telah dijalankan malam ini....

Pengacara majlis yang memang hidupkan suasana.. Aku pergi pon rasanya majlis dah mula, so.. persembahan2 ini adalah persembahan yang aku sempat tonton dan hayati.. so.. jom tengok pos2 menarik yg sempat aku rakam.

Persembahan lagu dari Hujan(bukan nama sebenar), malangnya.. Hujan tak turun petang tadi... kalau turun.. hmm.. memang bising sikit sebab keadaan yang tertutup...

Koreografi zapin yang cantik. Best (ulang 3 x)..

Paluan kompang.. Malangnya, suara diorang tenggelam dek bunyi kompang yang kuat. Namun, persembahan yang baik...

Pas2, hah.... nasyid tradisional..

Puisi...

dan tarian kuda kepang... peergh.. yg ni best..


Teater yang aku rasa penuh mesej... dan salute kepada pelakon watak iblis.. memang fotogenik dan penuh expresi.. mungkinkah he's the next Professor Klon??

Nyanyian Hati Kama, yang mana aku dengar si MC menyebutnya sebagai Hati Karma... entah lawak dalam skrip atau tak, tapi tetap tak dibetul2kan sampai persembahan bermula..

Tarian moden yang energetik..


dan.. dikir barat yang penuh tradisi..

Pada aku, konsep Malam Landai Seni ni.. memang lain... sebab asyik2 nasyid (ulang 2x).. memang boring kan? dakwah itu perlu.. tapi.. at least we need something different.. ok.. syabas dan .. keep on..

bye

P/s: esok aku join Bengkel Teater dan Filem yang akan disampaikan oleh Aminah Rapor, pensyarah teater dan filem UiTM.. pas2 terus tonton Lu pikirlah Sndri (juga diarahkan oleh pensyarah yang sama) pada jam 4.30 ptg...

7 comments:

nurain rodze said...
This comment has been removed by the author.
nurain rodze said...

wahhhhh .

Mr Daha said...

ha3.. seperti biasa.. kalau nak tau perkembangan upsi datang je blog ko.. mmg sentiasa update.. keep it up k. :)

nice entry.

CikGu_MaN said...

nurain rodze: ape yg 'wah' nyer....

Mr Daha: aku ni kira macam UpsiKINI version 2 la kot.. haha

Pemadam Baru said...

wah hemsem2nye...(kat gmbar tarian moden..hahah)

teater tuh, aku rase cam ade junior kite je..(wondering)

penyanyi band ni ni pun aku rase junior kite kan?

yg kuda kepang laki 2 org nih di jidih ngan adi eh?

best2..rugi tak tengok..wuuu

CikGu_MaN said...

teater 2.. entah.. xperasan..

ye ke band ni junior kita?

ahah.. mungkin...

erika nuris said...

semoga program seperti ini akan terus d adakan..tenkiu sebab turun support...:)
nice...