Sunday, January 17, 2010

Dari Gopeng Ke Batangkali (Episod 2)

Jom kita sambung.. episod kali ni masih lagi bertitik tolak dari kejadian yang berlaku dalam usah amencari tapak perkhemahan. Dari Gopeng ke Batangkali (episod 2) menjelajah lebih dalam ke daerah Gopeng. Jom kita lihat ape yg terjadi seterusnyer... (ahai.. dah macam reporter lak).. Selepas berbincang dengan orang yg bertangungjawab untuk menjaga kem, satu masalah timbol.. Biasela .. masalah simple jer.. masalah penetapan harga.. so, hal ni perlu diurus dengan tuan punye tempat ini.. maka, disebabkan dia tak ade di situ, kitorang sume pon menjelajah jap sekitar Gopeng. Kemudian, dalam kol 10 baru dtg kembali ke Gua Tempurung.

Perbincangan dijalankan. Semua heppy2 jer.. tgk muke2 orang yg berususan.. sume heppy2.. walaupun diorang ni sikit pHObiA dengan kitorang, tetap lah dilayan kami sehingga puas. Tibe2, dtg pulak sang penjual es krem yang nak promo es krem diorang.

Dah habis berbincang, maka kami pon jalan2 jap. Selepas meninjau2 pintu masuk dalam gua, kami pon dibenarkan untuk masuk half-way untuk tgk keindahan interior Gua Tempurung. Cantiknyer.. tapi makin dalam dan makin tinggi, makin aku gayat. Tapi, kalau berpeluang memang nk g.. insyaalah..

selesai satu tempat untuk disurvey. Dlam perjalan pulang, kami dapat mesej mengejut yang menyebabkan semua terpaksa pulang ke Tanjung Malim untuk menghadiri satu majlis yang telah diadakan di Fakulti..... maka, pulang pulak ke UPSI...

terpaksa pasang telinga untuk satu program anjuran fakulti... kejap je.. kemudian.. our next destination is...

KEM LEMBAH GENTING.. bertolak dari UPSI around 2.30, kami pon makan2 dulu. Sedikit info ttg kem ini. Terletak di jalan on da way nk g Genting Highland. Kem Lembah Genting mempunyai tapak yg agak luas, dan sistem PA yang lengkap di dalam dewan yang di hadapannya ada padang kawat yang sesuai untuk pelbagai aktiviti. Memang luas giler r, tapi keluasan bukanlah satu faktor pemilihan. Apa yang kami cari adalah kesesuaian tapak dengan aktiviti yang akan dijalankan nanti.

Selepas perbincangan, maka.. berjalan2lah kitorang melihat kawasan sekeliling.




Papepon, kami x puas hati lagi dengan kem ni... tempat lain perlu disurvey lagi kerana asalnyer, KEM LEMBAH GENTING bukanlah satu destinasi yg kami ingin tuju. Pernah dengar CHOLO2.. hah.. tunggu episod seterusnyer yeee...

P/S: ayat2 sedikit classic.. dalam mood Dikir Puteri (heh heh)

No comments: