Saturday, November 21, 2009

Mengaku Rasul

Apa aku buat cuti2 ni. Aku sekarang tengah mengarang satu skrip. Entah, kejap skrip ni jadi thriller, kejap2 jadi horror, kejap2 jadi aksi. Masih tidak utuh lagi kerangkanya. Namun, aku yakin, INSYAALAH.. aku akan selesaikan skrip ini. Papepon, di samping aku buat keje yang risikonya 50-30-20.. ya, 50% akan jadi hanya skrip syok sndri.. 30% pulak peratusan boleh dijual, hah..20% lagi kemungkinan tidak siap.. ngehehe... satu g aku sempat menonton sebuah filem Indo yang pada aku cukup berani dalam menghujahkan isu RASUL PALSU. Sudah ada mungkin yang menonton filem ini di bioskop(sinema), sbb filem ini sudah ditayang di pawagam tahun 2008 lagi. Agak lama ya..

MENGAKU RASUL, sebuah filem terbitan STARVISION yang pernah juga mengeluarkan sebuah filem religious bertajuk PEREMPUAN BERKALONG SORBAN. Aku tak nak review filem ni sbb beberapa blog rakan aku jugak bertindak mereview filem yang sama. Satu filem yang cukup hebat dalam mengangkat kredibiliti wanita dalam agama Islam.

Dah lari dah dari topik. Baik.. aku cuma ingin mengangkat tentang isu yang diutarakan dalam filem MENGAKU RASUL. ISU ajaran sesat yang berlaku di sebuah pesantren. Hmm... sungguh bijak kisah ini dikarang. Sungguh berani ayat dicipta.

Papepon, sape2 yang x tengok g cite ni, boleh la tgknyer.. boleh mengajar erti kehidupan dan kejahatan syaitan yang sentiasa menyesatkan umatnya.


Sebuah filem yang boleh menjadi inspirasi buat masyarakat, khususnya generasi muda

2 comments:

bubu253 said...

man~
scrip drama kte ker.
hehheeh

(",)

CikGu_MaN said...

xla...
huhu... script untuk tv atau filem...
ngehehehehe...

wish me luck...