Sunday, October 18, 2009

Pergi Tak Dijemput, Pulang Tak Dihalau (Bab 2)

BAB 2: DARI UPSI KE KL

Ok..meh aku cite apa yg berlaku pada sabtu 18 oktober dengan lebih lanjut. Lebih detail dengan meletakkan ke'minor'an sebagai 'ke'majo'ran.. aku pegi KL dalam jam 10.30 lebih kurang... x tau la plak yg bas ni ada port kat KAB... pape pon, melalui laluan 2, aku smpat jugak melihat progress kat tapak baru kampus UPSI yang mungkin akan siap bila2 masa.. ecece.. ok2.. ok jugakla melihat rangka bangunan dah ada yang naik.. dan progress yang cukup laju... cukup untuk aku, kalau tak dapat merasa kampus baru ni, bleyh la slepas grad (insyalah).. datang menjenguk kampus baru ni...
perjalanan ke KL macam biasa la.. ambil masa lebih kurang sejam.. pastu, dengan hotnyer aku kepada member aku ni.. hangin2.. sampai aku decide nk ke putrajaya dengan transportation awam... tapi, selepas setengah jam menunggu...
akhinya sampai jugak kami ke destinasi.. x seperti yg dirancang awal2.. spttnyer kami ni nk g sorang je rumah member aku.. tapi, disebabkan member2 aku ni konvoi sesame.. then, terpaksela follow diorang ke rumah2 yg lain dulu... makanya...

destinasi pertama kami... Shah Alam.. seksyen 18. Tapi, sebelum tu sempat jugak buat tour menjenguk UM.. tak de la pulak nk snap pic dlm UM . tapi, ok la.. better UPSI.. kecik sikit.. UM luas sgt.. ok.. jangan overdose di sini.. then, menghala ke Shah Alam, aku ingt member aku ni tau la sangt jalan kat Shah Alam tu.. rupenye dia pon main hentam je. Ahaha. papepoon, aku menggunakan 'wahyu' yang akhirnya datang .. ceewah..Aku ingt g.. ade ke dipetua dewan biru untuk sampai ke seksyen 18 tu.. dewan biru belambak .. mau mana satu dewan birunyer.. jadi, satu je penyelesaian masalah..
jom kita belasah mamat ni.. selepas digertak beberapa kali, mamat baju putih ni baru laaaa beritahu guideline.. tapi, kami masih jugak 'blur blur katak'... masih seblur2 blur..
pusing punya pusing. akhirnya sampai jugak ke rumah pertama.. kkat sini, dah jadi macam ikan masuk dalam kandang ayam.. kekok siot.. tapi, lama2 blend in sikit.. x lama kat rumah ni.. smpt minum then blah... destinasi seterusnya..
CHERAS..

No comments: