Tuesday, October 27, 2009

Belajar Nombor dan Bulan Dalam Thai...

Meh belajar bahasa thai.. best.. aku x la ok sgt dlam bahasa Thai ni. tapi, aku rasa aku perlu curahkan ilmu ni buat semua pelawat2 blog aku yg aku sayang.. sebelum itu...
ni gambar aku bersama khun khru Norizan Che Su.. rasanya sape baja kat UPM kenal dia ni.. pensyarah bahasa Thai yg memang best ni...

Nombor 1 - 10
neng 1
soong 2
saam 3
sii 4
haa 5
hook 6
cet 7
peet 8
kaw 9
sip 10

12 BULAN
January Mokkaraakhom
February Kumphaaphan
March Miinaakhom
April Meesaayon
May Phrutsaphaakhom
June Mithunaayon
July Karakadaakhom
August Singhaakhom
September Kanyaayon
October Tulaakhom
November Phrutsacikaayon
Dicember Thanwaakhom

itu saja hari ni.. papepon.. nanti aku akan ajar GREETING lak.. mungkin boleh menyenangkan korang untuk beli barang di Naratiwat, Padang Besar, Songkhla, Sungai Golok, Bangkok dan len len

anda boleh belajar pelajaran yg lepas di sini (click)
okeyh.. gajah cikgu dah x sabar nk balik.. lew pop kan mai.. bubye..

3 comments:

cik eykameow :) said...

wahh! nk blaja ouh bahasa laen slain english n malay. sbb cita2 dlu nk jd pramugari. :P tp sbb kn saya xckup jelita mcm scha trus malas nk try. tapi saya still nk blaja bhasa len!! ngee. tunjuk ajar ku sifu!. kem slm lec eaa. ^__^

ain fathihah said...

sawadikapppp

CikGu_MaN said...

:-) sawat di, khrap..