Tuesday, October 20, 2009

Aku Pulang.. Kisah 4-2+1 Insident




Selang sehari ... hari ni ada dua test.. dah selesai.. rasanya tinggal satu g assignmnt yg perlu dihantar.. jangn kalut.. slow2.. progress slowly... ok.. selepas aku menyelang satu pos.. tiba masanya aku sambung kembali kisah PERGI TAK DIHALAU PULANG TAK DIHALAU.. kepada sesiapa yang belum membaca entry ini.. anda boleh membacanya menggunakan link ini yer.






Selepas habis melawat masjid besi.. maka habis aku berkonvoi bersama2 ngn geng UM yang baru jer aku kenal.. pas2, my fren hantar Shah yang sepatutnya pulang ke Rawang. then, selepas sembang menyembang berlaku, maka.. kami selebrate reunion kami di Restoran haji Samuri, Restoran Jejantas Sungai Buloh.. kalau nama pon Samuri, ape lagi.. Sate kajang lerrr.. makanya, aku makan sampai lahap.. sehinggakan Amy dan Borhan yng leka menonton televisyen tidak sedar yg sate sebesar tangan ayam itu sudah tidak ada lagi di dalam pinggan.. lala..

ni la sate kajang.. jgn tanya aku sejarah sate ni.. tapi, tanyalah sedap ke tak?


ok.. sudah lama sebenarnya x melantak sate.. ni la akibatnyer.. lalala.. papepon.. thanks loor kepada dua orang member lama ni.. diorang ni dah makin vogue dah.. aku, masih 'seperti dulu'.. ahaha.. xpe.. keep on dude.. papepon, nnt next sem kalau xde hal kita wat lagi.. len kali plan kena jadi, ni.. lain yg dirancang len pulak jadinyer..

pos ini bukan ditaja oleh celcom k...pas2.. aku pon pulang.. sepatutnya dalam perancangan.. kami nak naik bas di PUDU jer.. tapi, sebab dah kul 10 lebeyh, maka aku pon g la KL Sentral.. tau x apa itu KL sentral.. KL Sentral itu KL Sentral la.. ades.. ok2.. cite seorang yang x pernah g KL Sntral.. apa jadi sebenarnya kat KL Sentral ni? memule.. aku x tau mana satu nk g beli tiket. komuter x pernah naik.. nk beli tiket lagi la x reti... tapi, akhirnya jumpe gak tmpt jual tiket dan malangnya, tiket ke Tanjung malim sudah abis.. gelabahnyer.. tapi, nasib KTM ada.. jadi, kami pulang dngn Ketapi.. sementara menunggu train datang dalam kul 10.30 cm2.. kami pon berposing2 la sekitar KL Sentral.. ahahaha.. disebabkan mood deepavali, masih ada lagi kolam kat tgh floor KL Sentral.. cantik... nice..

dalam ketapi.. bila aku masuk jer, ada sorang mak cik.. ramah sangat. dia tegur aku.. cakap kata xde orang dlm train.. rupenye kami masuk awal sangat.. kami pon sembang2 la.. cukup ramah.. nk ke butterworth katanya. then, masuk pulak sorang pompuan.. ala2 muka lect EC1 aku, Miss Fairuz. Aku cuak giler.. ingtkan anak dia.. dia perkenalkan diri sbg Kak Jun.. pas2, mak cik tu pon mencelah, "Sape Julainyer?". Pas2, pas kami sembang... then, mula la mak cik tu menyampuk, "Jun dah jumpa Julai la tu".. hehe.. maka, kami bertiga pon berbual2 dalam ketapi.. but, mak cik tu dah tido sebelum sampai Tanjung malim.. jadi, tinggal Aku, Ken dan Kak Jun berbual2. Kak Jun ni seorang pelajar DPLI Upsi.. So, mau x masukkan.. dah satu U.. hehe

Macam2 kami sembang, ttg ROS, ttg menjadi cikgu bla bla bla. itu ini.. then, sekitar 12.30 malam kami sampai di tanjung malim.. nk dijadikan cite, aku, ken dan kak jun saja yang turun kat tanjung malim. maka, kak jun yg baik ati pon ajakla kami tumpang kereta member dia, juga seorang pelajar DPLI.... thanks.. tapi... tuhan mungkin mau menguji.. sedang kereta yg aku naiki keluar dari Stesen Ketetapi, sebiji kereta Proton Wira merempuh tepi kereta yg aku naik...

luckily aku dan ken x jadi pape. cume ken dan aku mengalami kejutan yg amat sangat sehinggakan kami mengalami sakit 'otak' yg mena penyakit ini akan menyebabkan pesakit beria-ia untuk memberitahu tentang kejadian semalam kepada rerakan mahupun siapa saja yang aku kenal.. jangan risau, sakit ni hanya akan berlarutan buat dua tiga hari, pas2 ok la..... dan alhamdulillah jugak.. kami slamat tiba dan sampai ke KHAR.. itulah kisah saya sebagai seorang manusia.. hah? ok.. done... settle....

TAMMAT

P/S; Asalnya 4 orang.. jadi 2 orang balik berjumpa satu insident.. ok..

3 comments:

Amietz @ f.kay said...

mmmm dugaann ... dugaann..sib baik takde ape ape ...

CikGu_MaN said...

tau xpe... huhuhu

Milofloat said...

wahhh..macam sedap jerr satey tuu...