Tuesday, August 4, 2009

1st 50CENT

Bayangkan bila anda hanya mendaftar.. then, gedeganggg!!! (bunyi benda berat jatuh)... 50sen jatuh atas riba anda sng2 jer.. x payah ko curi... mahupun kutip di tepi jalan.. ataupun beli sesuatu...

Hahaha... mungkin kalau cikgu n@m@n yg tgk pos ni.. gelak besar ler cikgu.. huhu... mungkin cikgu n@m@n dah dpt lebyh RM50.. sronok la cite.. kan cikgu?? hahaha...

kalau x melawat blog dia, mmg aku x mencube la nuffnang ni...

aku... sejak daftar nuffnang ni... asyik tiap2 hari aku masuk blog... k. cek feedjit, cek kemaskini...then.. before aku tidoo.. aku cek nuffnang profile aku.. masih tiada earnings g... aku pikir.. kenapekah?? nuffnang ni x jadi pon cam cikgu n@m@n.. huhu... aku menunggu dan terus menunggu...

dah dua minggu lebeyh aku add widget nuffnang.. satu kat atas sebelah kiri dan satu g paling atas skali... tetibe hari ni...

tgk ni.. ini adalah profile nuffnang aku...


earnings aku jadik 50sen.. hasil dari dua iklan (dirahsiakan) yg ditampal kat blog aku... alhamdullillah.. setiap iklan yang dipromosikan di blog akan dibayar 25sen.. oleh itu.. kalau dua iklan, 50sen la... kan3???

kegembiraannyer x tergambar sehingga aku berlari (ala2 filem hindi.. sronok nk kahwin... ) mendapatkan mak aku memberitahunya yg aku sudah dpt 50sen tanpa wat pape pon.. ahahaks

pape pon.. ok la.. masih ada RM49.50 g sblm payment pertama.. i'm waitin'... hehe .. papepon.. khop kun khrap nuffnang (tq)..

kesimpulannyer.. kekadang.. aku terpikir... cmnelaaa orang wat duit ngn hanya blogging.. rupenye.. ni adalah satu caranya... even dpt ciput jer.. ok la.. sbb kita menulis bukan kerana nama, tapi sbb minat.. duit hanya sampingan... (hehe.. tp bg aku... dah jadik bisnes dan galakan utk update blog slalu nih)

P/S: KEKAWAN SUME.. INSTALL NUFFNANG DAN DPT DUIT.. X BYK.. TAPI, mmg berbaloi la sbb korang x wat keje peee... kan???

3 comments:

n@m@n said...

hoho..femes skjp aku..bagus2..teruskan usaha..tp jgn lupa,update pon persediaan mengajar kena buat...hehe..goodluck..aku baru je naik 54++..aritu kursus 2minggu xbnyk la yg naik

ninim said...

cikgu naman ni abang kau erk...cam tak sama ja...hahahah...jangan marah man..aku melawak ja....add ym aku pautankasih@yahoo.com

CikGu_MaN said...

adeh... ade ke pulak....