Tuesday, July 14, 2009

TEKA TEKI...

Mesti lama korang tunggu jawapan utk teka teki yg aku bg dulu.. huhu… ni jawapannyer… keseluruhan jawab soalan satu, mmg betul.. tp, soalan dua 2 yg payah nk jawab kan..?? tp, ely… hah.. ko punye jawapan mmg superb.. maka, itu la jawabannyer… tp sipi2 jer.. sbnarnye cmni.. si buta 2 main teka je… sbb pe… topi 2 ada merah dan putih.. ada 3 merah dan 2 putih..

Kalau si buta jawab 1 merah dan 1 putih, 2 merah dan 1 putih, 3 merah dan 1 putih … mana2 pon betul… sume ni coincident kan??.. 2 la jawapanyeeer..

…………………

Soalan baru…

Ada tiga orang lelaki.. sorang lelaki, matanya buta sebelah, sehinggakan jelas kebutaannya… sorang lagi, tempang sehingga jelas ketempangannyer… sorang lagi lak, bongkok yg tersangatlah bongkoknyer… satu hari, tiga orang sahabat ini, pergi membeli belah di satu pasaraya. Tetibe, ada la tiga orang gadis cantik.. diorang bertiga ni berkenan… nk tegur la pompuan2 2.. tp, diorang risau.. cmne kalau tegur, nnt kena cemuh.. diorang ni dahla buta, tempang dan bongkok.. xkanlaaaa si gadis yg cantik2 nk kat diorang.. so.. diorang berpakat .. satu idea dtg.. diorang cume perlu beli satu barang… apekah barang itu??? Dan kenapekah dibeli brg itu…huhuhu

8 comments:

:: ANAH :: said...

jwpn die

1.senapang
2.kacamata

btul x?hu3

CikGu_MaN said...

salah... hehehe.. cube g...

bubu253 said...

hm kli nie sokln agk pyh..
huhuh
critical thinkin tol..
bg mse ak pk kn..
hehheee
(",)

CikGu_MaN said...

fikir... cik ely ..

bende ni.. xla besar mana.. tap, kalau 3 orang ni beli.. sah girlz 2 x tau yg diaorang buta seblah mata, bongkok dan tempang.. hehe

bubu253 said...

huuhu amek mse gk nk pk nie..
hehhee
agk critical nie...
hehhee
teori per nk gne pkai..
krashen ker??
hehhee

CikGu_MaN said...

teori krashen?? sampai tahap 2...
huhu

noam chomsky pon x leyh jawab soalan ni...

bubu253 said...

man...
tke tki kli ni agk bert..
heheh
akn amek mse y lme...
ehehhe
kne tgu jwpn dri lngit lu..
hehheh
chomsky ner tau...
die tau teori pasl chimpanzee jerk..
hehe

CikGu_MaN said...

ye.. tul 2..
ahaha
fikir cepat2...