Tuesday, April 21, 2009

BERPESAN2LAH


------------------------------------------------
Hahahaha.. pape pon.. aku saja nk bg sesape yg tgk ni hilang tensen jer...
good luck aku ucapkan wat sumer mmbr2 aku yg nk ambil exam...
ni pesanan aku... (ceewah.. mcm pesanan Luqmanulhakim ler plak)...

ingt...
sesungguhnyer..
usaha iu tangga kejayaan..
tapi, bayangkan kalau tangga itu x elok...
maka kejayaan itu akan dikecapi hanya sedikit...
dan...
utk elokkan tangga 2...
mesti bermula dari bahan buatannya..
elok bhannya...
elok la tangganya dan ...
tangga itu akan boleh dijadikan sbg...
galur pembentang yg diibaratkan titi utk smpai..
ke tempat bergelar KEJAYAAN...

ingtlah,
kejayaan x datang bergolek.
walaupun batu x rata..
golek sejauh mana pon...
batu tu xkan pergi sejauh bola...
oleh itu...
untuk mengolekkan batu yg x dpt bergolek jauh..
maka..
batu itu perlu diratakan...
bulat sebulat2nyer...
supaya...
walaupun seberat mana pon batu itu...
tetap dpt begolek...

ingtlah...
jawap exam jgn main hentam..
tapi...
kalau hentaman yg dibuat itu persis...
seperti hentaman yg dilakukan penumbuk ke muka..
hentaman itu akan menghasilkan result yg memuaskan...
tapi...
slalunyer..
leh wat ker..
sume itu nasib n nasib x slalu mnyeblahi kita..

sedarlah...
jika anda gagal...
gagal itulah permulaan kejayaan..
tapi, janganlah ingat..
anda gagal skali ...
nnt tiap2 kali exam nak gagal..
maka...
nnt korang x akan berjaya gak...

*kalau x phm... nth ler... aku ni guna bahasa terindah dlm sejarah melayu nih...
------------------------------------------------


No comments: