Monday, February 23, 2009

KLKM STORY: PART 1

Cerita aku yg seterusnya.... kisah aku n pengakap... hua3... xpernah pon aku terpikir nak masuk pengakap. Nth pe nth, wahyu tetibe membuatkan aku masuk pengakap.Tujuan aku, saja nk having fun. Nak jadi extrem la konon...

Blajar tali, tak lepas2 g... satu jenis ikatan jer yg paling aku mahir... Buku Sila.. hua3... xpe, sooner... unuk Manikayu insyaalah aku akan mahirkan lagi pelbagai jenis ikatan termasuk ikatan silaturrahim, ukhuwah, persaudaraan dan persahabatan...

Tapi, best gak biler dah masuk Kelana ni... dahla jadi ketua patrol... anak2 buah plak sume pompuan... Meh aku cite kisah aku g KLKM Basic Camp kat Kem Desa Selesa (selesa la sgt..huhuhu), Sungai Samak... maybe bende ni perkara biasa jer bagi sesetgh orang... tapi, xpe.. meh aku cite kisah aku... lagipun, ni kan blog aku...

Aku, dengan Yanti (penolong), Manie (QM), n the rest yg ada dlm group (Syuhada, Azza, Wanie, Mas, Syiken n Hanim)... hua3... pelik, sume pmpuan, aku jer lelaki... sampai aku rasa, “bertuahnyer kalau aku dpt isteri2 mcm ni...hehehehehe” ... ladies, jangan marah... just a joke k... Xpe, janji ada gak yg leh tolong masak untuk aku... aku x kisah. Yg pasti kem ni dah merapatkan aku ngn bebudak yg aku x pernah rapat pon sblm ni. N aku yakin, suatu hari, sume ni akan merubah idup aku yg aku rasa dah berevolusi....

Kem ni, maaaakkkk ai... teruk giler.. maybe yg len kata ok jer.. tapi bagi aku, bende2 camni bukan sesuatu yg menjadi lumrah idup aku. X pernah lagi mata aku ditutup n masuk dalam ‘selut’... rupanya... ‘selut’ a.k.a lumpur 2... hanya tuhan jer yg tau betapa ngerinyer bila masuk tanpa tutup mata.... tapi, overal, kem ni best... aku dah makin suke.. walaupun x reti berenang, aku x kisah... it fun...

Aduh, banyak barang aku ilang maruah di sana. Satu daripadanya, kain sapu tgn aku.. gara2 nk ambik tin sardn yg tengah panas, x sedar lak yg kain 2, dah hangit lak.. xpe.. bende 2 a lesson for me... so, aku x kisah. I learn somethin... Bukan barang yg hilang maruah jer... ada yg betul2 hilang.... mula ngn woogle aku yg dibawa dek arus sungai... pas2, skaf aku lak... nth aku letak mana nth...

Khemah, hmmm.. biasa jer.. tido alas tanah. Sakit badan tahap extreme 2.... Xpe, aku x kisah. Janji aku leh tido... walaupun x aman. Ho3... Ingt lagi, malam kedua, nak bangun jaga malam la konon.. tgk2, dah pukul 7...

Meh nak cite ttg aktiviti... teruk tapi boleh kata best gak la... keje me’ragging’ manusia... maybe boleh menjadi idea untuk aku me’ragging’ bebudak aku pd masa akan datang (kejamnyeeerrrrrr!!!!)... xpe.. di’ragging’ ni perkara biasa la...

Hari pertama, hmmm... ada Malam Si Buta... buta la konon2... kena simbah, masuk lumpur... sungai.. mak ai... kedengaran suara2.... aaaaaaa..... (jeritan, pekikan, lolongan)... budak budak pompuan. Kami yg laki ni pon, sama la jugak... Cuma bijak sikit kot... masuk celah pokok, bawah tayar... mcm2.. kasut aku.... diuji keberkesanan dan kelasakannya sehingga high limit... teryata kasut itu tahan lasak.

Jungle trekking, hua3... aku nk gelak pon ada... bayangkan aku yg x pernah memberi command waktu kawat.... ho3...mau x terkebil2... hmm... xpe... at least aku dah reti sikit... malam pengakap, hmmm.... nk jadi gila2, tapi.... x jadi2 pon... sbb nth nape aku pon x taw...

Yg aku dpt tgk... wa..... kehebatan member2 aku berlakon... si Noy ngn Guru Malaysia versi bahasa isyaratnyer... huhuhu... si Wak dgn kekuatan syaitannyer yg berusaha memenuhi tuntutan Raja Steph... n aku... xde pape sgt... chicken dance jer.. sampai, x sedar aku yg bendera (a.k.a maruah) tlh diculik oleh orang yg menculik.

2 hari kat sana, kira tiap hari la aku berendam dlm air. Sampai kaki aku pon dah jadi mcm otak. Pernah tgk otak??? Korek n tgk... hehehe. Ngeri aku tgk kaki aku sndri... gatalnyer.... giler2 punye... kesimpulannya, extrem giler...

Bebudak geng yng ‘CENGAL tapi bukan SENGAL’ ni... aduh... bukan aku nak kata, even dapat title kumpulan paling masak x sedap, tapi... sume 2... fitnaaaaaahhhh!!!!!!!!! Kalau xde diorang, mak ai... x jadi agaknyer sup ayam, ayam panggang n sayur kobis...aku ni, yg x reti memasak ni, pe lagi.... jadi angin penghembus je la... pas2 ... makaaaannnn.... ppas2... blaaaah... Pas2, siap ada tom yam g yg diimport khas oleh si Syu n Manie... xpe... kekenyangan pon walaupun kena titled ‘group x pandai masak’... biarkan... sume 2 xde maknanya...

No comments: