Wednesday, December 31, 2008

BILA SENI BERBICARA....

2008 dah habis... hari ini... adalah hari terakhir utk 2008.
2008, i'm saying bye-bye... 2009's comin'

aku akhiri 2008 dengan sebuah puisi.. nth nape nth... evolusi diriku menjadikan aku lebih suka berkarya...2 sesape yg slalu melekat di sini, jangan wat spekulasi k....


---------------------------------------------------------------------------------

kalau cinta itu hadir,
akan aku tadah di telapak tanganku...
lalu kan semai menjadi benih kehidupan...
ku biarkan ia berbicara dengan alunan irama dunia
yang aku tintakan di atas kertas cinta...

bulan xkan mengerti indahnya matahari,
kerna bulan hanya tahu disinari,
bukan memancarkan sinar yang menerangi
tapi kalau agungnya bulan di pandangan manusia,
maka angungnya kita di mata Pencipta adalah lebih mulia

kalau dapat ku peting bintang,
kan ku semai di hati seorang puteri,
buat menyinari malam gelapku

buat sang puteri,
aku hargai segala titik kehidupan yang diberi,
segalanya akan disimpan di angkasa cinta,
yang aku x pasti kemana lagi hala tuju...

------------------------------------------------

mungkin 2009, akan ada hari-hari indah ....
namun, hari-hari gelap pasti datang, dan rasanya aku telah bersedia...
walaupun tinta ini hanya dapat berkata-kata di sini saja...
akan ku ingat sebagai nasihat...
mematangkan diri aku...

HAPPY NEW YEAR...

1 comment:

Azlina Jamal said...

man, jiwang nye anda..ku macam tak percaya